Vilkår og betingelser

GENERELT

Kjøpsvilkårene gjelder oss som forhandler av produkter Tip Top og kunden (personen som er oppført i bestillingsinformasjon) som kjøper.

Kjøperen betegnes som du som gjennomfører handelen. Og vil videre betegnes som ditt, deg eller din med en gang et kjøp et gjennomført.

Selgeren betegnes som EMMA KRISTINE HALVORSEN AS ( Org: 930 522 724 ). Kanalen for salget er tiptopørnes.no

Hos tiptopørnes.no kan det gjennomføres kjøp av varer ført av nettstedet. Ved gjennomført betaling vil godtatte kjøpsvilkår sammen med ordrebekreftelse utgjøre en korrekt kjøpsavtale.

KJØPSINFORMASJON

For å handle hos oss må du være 18 år. Fra 15 år får du handle hos oss hvis du handler sammen med eller med godkjenning fra verger. Når du handler via nett gjelder Forbrukervernloven. Denne loven beskytter deg som forbruker når du handler på nett. Les mer på. tiptopørnes.no forbeholder seg retten til å gjøre endringer i sortimentet og har rett til å fjerne elementer fra sortimentet før et kjøp er gjennomgått. Vi reserverer for mulig slutt salg av varer. Alle forsøk på bedrageri blir rapportert til politiet. Vi forbeholder oss retten til å kansellere et kjøp dersom det er mistanke om svindel.

ORDREBEKREFTELSE

En ordrebekreftelse vil bli sendt via e-post når du fullfører bestillingen. Der finner du informasjon om hva du har kjøpt med pris og  fraktkostnader. Hvis bestillingen inneholder bestillingsvarer vil du få en estimert leveringstid på når vi får send ut produktet eller om vi har det på lager, om dette ikke følger med her finner du informasjonen på info om levering. Hvis noe er galt med bestillingen vennligst kontakt oss umiddelbart. Vi vil også sende en melding når varen er sendt fra våres lager, med informasjon om forventet leveringsdato..

PRISER

Prisene på siden er i norske kroner. MVA er inkludert på alle varer med 25%. Alle priser vises inkludert MVA på nettsiden. Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten varsel for mulige feilpriser. Du betaler alltid prisen som vises når bestillingen din er gjort, hvis du kjøpte et produkt til en feil pris vil du bli varslet og du vil få pengene refundert.

BETALING

Når gjennoomføres betalingen ? Betalingen reserveres ved kjøp, når ordren er sendt aktiveres betalingen. Betalingsmåter : Hos oss kan du betale med Vipps eller Klarna

GARANTI

Hvis varen ikke samsvarer med beskrivelsen, er ødelagt eller du er misfornøyd med kjøpet vennligst ta kontakt med vår kundeservice så skal vi hjelpe deg med en reklamasjon. Det er veldig viktig for oss at du er fornøyd med dine innkjøpte varer.

FRAKT & LEVERING

Leveringstid

Leveringstiden for lagervarer er 2-3 virkedager, avhengig av hvor i Norge du bor. Hvis din ordre inneholder en eller flere bestillingsvarer er leveringstiden litt lengre, informasjon om dette finner du på produktet.

Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell forsinket levering. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice på post@tiptopørnes.no hvis du ikke fått din pakke innen tidsfristen. Vi kan hjelpe deg å spore din pakke.

Leveringsmåte

Leveringen skjer med Bring. Bring leverer pakken til ditt nærmeste utleveringssted, du vil du få informasjon om dette via enten sms eller mail. For å hente ut din pakke trenger du å vise din hentekode.

Sporing av forsendelse

Du kan når som helst spore din pakke og dine forsendelser på posten.no.

Husk at du ikke kan spore post i postkasse pakker. for disse vil komme direkte i postkassen din.

Frakt kostnader

Pakken leveres av posten Norge as eller Bring til ditt nærmeste postkasse, postkontor eller post i butikk. 

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til til samme fraktkostnad.

Om adressen er skrevet feil og pakken blir sendt i retur til oss må kunden betale ny frakt på 169,- for pakke i postkassen. For pakker med sporing følges posten.no sine fraktpriser.

Hvis pakken er skadet

Hvis pakken er skadet når den kommer frem, ta kontakt med våres kundeservice så vil vi hjelpe deg. Send mail til post@tiptopørnes.no

ÅPENT KJØP/ANGRERETT

Vi tilbyr 14 dagers åpent kjøp/angrerett og følger norske lover om lovbestemt 14 dagers angrerett. 

Ved kjøp av varer kan du som kunde angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Det innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet inntil 14 dager etter at du mottok varene.

Som kunde kan du imidlertid bli ansvarlig for varens reduserte verdi dersom prøving eller testing går utover det som er forsvarlig og nødvendig. Verdireduksjon vil typisk bestå i reparasjonskostnader som skyldes forbrukerens håndtering/bruk av varen utover det som er nødvendig. Ved kjøp av varer i vår nettbutikk vil du motta angrerettskjema sammen med din ordrebekreftelse ved gjennomført bestilling.

Selv ved brutt emballasje dersom det kreves at emballasjen brytes for at du skal kunne prøve produktet. Legg imidlertid merke til at emballasjen skal brytes med minst mulig skade.

 

PRODUKT UTSENDT

Om produktet ditt er utsendt fra vårt varelager eller vår leverandør har du som kunde ansvar for å sende produktet tilbake til oss i sin fullstendighet. I dette tilfelle gir vi deg informasjon på utsendelse. Vi står ikke ansvarlig for eventuelle avgifter som medføres tilbakesending, men kan eventuelt vurdere dette situasjonsmessig. 

Produkter som ikke kan sendes tilbake etter at emballasjen er brutt eller brukt er: Hygiene produkter som vi selger. Du kan bruke angreretten på brukte varer mot en verdireduksjon. (Dette gjelder kun varer som ikke er unntatt fra angreretten (hygieneprodukter).) Frameldingsretten gjelder ikke for spesialbestilte varer, for eksempel varer du som kunde bestilt med ditt eget bilde eller tekst. Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angreretten, står du for returfrakten. Du har ansvaret for varen til det at vi mottatt den. Ved spørsmål, ta kontakt med kundeservice på e-post post@tiptopørnes.no. Vennligst send med eller ha ordrenummer tilgjengelig for raskere behandling. Når vi har mottatt din retur vil du motta en tilbakebetaling fra oss innen 14 virkedager fra det at du har sendt pakken til oss.

REKLAMASJON

Dersom du får en ødelagt vare vennligst kontakt oss på post@tiptopørnes.no og beskriv detaljert hva feilen er. Vi betaler returfrakten ved en ev. retur av vare pga. reklamasjon. Det er veldig viktig for oss at du er fornøyd med dine innkjøpte varer.

Reklamasjon for ødelagt produkt ved leveranse/ ikke tilsvarende produkt skal skje innen 14 dager fra det att du mottok produktet. Refusjon vil skje innen 14 dager etter at vi mottar din retur eller reklamasjon.

RETUR AV VARER

Varer som er sendt i retur per postoppkrav vil ikke bli hentet og behandlet.

Tilbakebetaling for varer som blir sendt i retur per post, skjer når vi har mottatt varen(e) og godkjent returen, vanligvis innen 14 virkedager.

NB!:

  • Du som kunde er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss. Varen(e) må pakkes forsvarlig. Det er ønskelig at varen(e) returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen.

  • Varen(e) skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør, slik som fjernkontroll, bruksanvisning og batterier skal være med i returen. Dersom returen ikke er komplett vil tip top debitere innkjøpspris på de delene som måtte mangle.

VÅRE KUNDEGARANTIER - PENGENE TILBAKE

“Pengene tilbake” gir deg trygghet med 14 dagers full returrett hos oss. Husk kvitteringen og at varen må være i samme stand som når du mottok den.

Angrefristen begynner å løpe når varen er mottatt av kunde.

Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, varer med abonnement, spill, programvare og hygieneprodukter med brutt forsegling. Som hygieneprodukter regnes blant annet tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter og liknende. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentakende misbruk.

Er det en skade eller funksjonsfeil i løpet av de første 14 dagene, kan du få ny vare eller pengene tilbake, uten diskusjon og uten å måtte vente på reparasjon. Hvis produktet er skadet ved uhell eller selvpåført, gjelder ikke denne kundegarantien.

TRYGT OG HANDLE HOS OSS

Ved en eventuell tvist kan du som kunde bringe saken inn til Forbrukerrådet. I alle tilfeller løser vi disse saken på forhånd slik at dette aldri har forekommet oss. Vi vil alltid strekke oss for å imøtekomme kundens behov.

ALDERSGRENSER PÅ PRODUKTER

Alle produkter på nettbutikken vår kan brukes i Norge. Aldersgrenser kan forekomme og dette vil være beskrevet i produkt teksten.

 

 

SELGERS KONTAKTINFORMASJON OG KUNDESERVICE

E-post: post@tiptopørnes.no

Instagram: tiptopørnes.no

Facebook: tiptopørnes.no

Org: 930 522 724 EMMA KRISTINE HALVORSEN AS

Besøksadresse: Havnegården 15B, 8150 Ørnes

TLF : 75754421